16 Nisan 2010 Cuma

Paranın milliyeti olur mu?

bu sorunun kesin cevabına ulaştık varsayalım paranın milliyeti olmaz diyelim. para ülkeye nerden gelirse gelsin yararlıdır, yatırımı kim yaparsa yapsın yararlıdır varsayalım. çözüme ulaşırmıyız sizce? bakın ben kabul ediyorum paranın milliyeti olmaz diyorum dünyada da olmasın diyorum ama gerçekler pek bunu göstermiyor ne yazık ki.
Çünkü bitek bizim iktisatçılarımız için kaynak önemli değil tabi dünyanın önde gelen! ülkelerinin önde gelen! iktisatçıları içinde.biz yok dedikçe sadece gözlerimizi kapattığımızın farkına varamıyoruz, global şirketler gittikçe yayılıyor ve tek reklamla, artık tek tip tüketicilerine ( bunun için gerekirse savaşlar açılıyor, filmler çekiliyor) tek tip mallarını satıyorlar. Bunun için güçlenene kadar kendi devletlerinden!(miiliyeti yok ama) sübvansiyonlar alıyorlar (Bu desteği veren büyük! ülkeler başka ülkeler verirse yasaklamaya çalışıyor) yani sermaye miiliyeti olmamasına rağmen gereksizce orjin ülkeden destek alıyor. yeterince büyünce bütün ülkelere yayılıyor ve artık kimsenin büyümemesini istiyor. Madem Mcdonalds'ın Starbucks'ın milliyeti yok neden Türkiye yada başka azgelişmiş ülke bunlara sübvansiyon vermiyor ve ayrıca bunların karları toplanınca nereye gidiyor? Burda üretilirse whoopper türk malı mı sayılıyor ? tamam biz kabul ettik milliyetiniz yok dedik ama adamlar kabul etmiyo işte (ağızdan çıkana bakmayın yabancı ülkeye giden her futbolcu burası benim ikinci vatanım der transfer olur bidaha dönmez tabi biz sempatik gözükcek)

Hiç yorum yok: